• Sonuç bulunamadı

Katılımcıların İşletmelerinde Yöreye Özgü Yiyecek ve İçecek

5. BULGULAR VE YORUM

5.5. Katılımcıların İşletmelerinde Yöreye Özgü Yiyecek ve İçecek

Bu başlık altında araştırma kapsamında görüşme gerçekleştirilen katılımcıların işletmelerinde yöreye özgü yiyecek ve içeceklerin sunumunun veya satışının yapılıp yapılmadığına yönelik görüşleri alınmıştır. Elde edilen bulgular Tablo 20’de ayrıntılı olarak gösterilmiştir.

Tablo 20. Katılımcıların İşletmelerinde Yöreye Özgü Yiyecek ve İçecek Sunumu veya Satışı

Katılımcılar Katılımcıların Görüşleri

1. Katılımcı “Tandır, mıhlama, küpte yoğurt, yayın ayranı, üzüm suyu, elma suyu ve doğal sular sunuyoruz. Ayrıca annem Laz olduğu için hayvansal ürünlerde ve sebze ürünlerinde çok iyi yemek yapar. Eşimde et yemeklerinde ustadır. Bu şekilde yöresel yemek sunuyoruz.”

2. Katılımcı “Yöresel yiyecek yapıyoruz. Bizde has yemeklerimiz var, yöresel kahvaltımız var. Çarşıdaki ve lokantadakilere benzemez. Bu da demektir ki mahallemizin kültürünü, yukarı mahalledeki kültürümüze uyduruyoruz. Misafir gelecekse balık yiyecekse aşağıda yesin balık lokantaları para kazansın ama yöresel istediği zaman böyle bizim gibi

160

Tablo 20. (Devam) Katılımcıların İşletmelerinde Yöreye Özgü Yiyecek ve İçecek Sunumu veya Satışı

Katılımcılar Katılımcıların Görüşleri 2. Katılımcı

(Devam)

yerlere ihtiyaç var. Burada et dolmamı, mücverimi ve mıhlamamı yiyecek gelen misafir. Kişi istediği için yapıyoruz ve ayriyeten gelen misafire özel bir isteğiniz var mı evde yapamadığınız bir şey var mı diye soruyorum. Ad yok o yüzden isteğe göre yapabiliyoruz. Mantı, kaşık makarnası, Melengüççeği, turşu vs. bunlar hep yöresel ürünlerimiz diyebilirim.” 3. Katılımcı “ Yöresel olarak yöresel kahvaltı, mıhlama, Edilli yöresine özgü teneke

kebabı var.”

4. Katılımcı “Kendimize özgü belli zaten Melengüççeği tatlısı var. Alabalık çeşitleri var güveç veya ızgarada olsun sunumunu yapıyoruz.”

5. Katılımcı “Melengüççeği tatlısı oluyor. Çok fazla yöreselliği ön plana çıkaramadık diyebilirim.

6. Katılımcı “Ben balık pişiriyorum, köfte yapıyorum. Diğer köylünün de yumurta, yöreye özgü kestane balı vb. gibi ürünlerini satıyorum.”

7. Katılımcı “Burada reçelleri kendimiz yapıyoruz yöresel olarak. Yenice Köyü’nün armut pekmezi, kestane balı, çiçek balı ya da karışık bal gibi buranın yöresel ürünlerini sunuyoruz. Bunların yanında balık, ızgara ve diğer yöresel mantı ve erişte çeşitlerini vs. çıkartıyoruz.

8. Katılımcı “İşletmemi değiştirdiğimden dolayı daha burada vermeye başlamadım çünkü sezona son anda yetiştim burada. Ama düşünüyorum yöresel ürün sunmayı. Mancarlı pide, gözleme, köy kahvaltısı, pekmez, marmelat, dağ çileği hepsi var yoksa.”

9. Katılımcı “Yapılmıyor şuan da, eskiden veriyorduk.”

10. Katılımcı “Mancarlı pide, Melengüççeği, Laz böreği, mantı, kaşık makarnası, erişte, her çeşit dolma, yöresel kahvaltı, paça çorbası vb. şekilde sunumunu yapıyoruz.”

11. Katılımcı “Mancarlı pide, Melengüççeği, Laz böreği, mantı, makarna çeşitleri, yöresel kahvaltı, dolma vb. yiyeceklerin sunumunu yapıyoruz. Ama satış olarak makarna gibi şeyleri kilo ile satmıyorum. Sadece Melengüççeği veya Laz böreği götürmek isteyen olursa satıyorum. “

12. Katılımcı “Sadece konaklama olduğu için yöreye özgü yiyecek ve içecek veremiyoruz.”

13. Katılımcı “Melengüççeği mesela yöreye özgü, hamsi buğulama, palamut buğulama gibi şeyler genelde yöreseldir. Yazları dağ çileği reçeli ve erik reçeli satışı yapıyoruz. İç fındık kendimiz kavurup satıyoruz veya buna benzer yöresel şeyler yapıyoruz.”

14. Katılımcı “Şu an için hiçbirinin sunumu ve satışı yapılmıyor. Ama yöresel ürün satmayı düşünüyorum. Yaz sezonunda bütün yöresel ürünleri ve yemekleri sunmayı da düşünüyorum. Restoranımda hepsi faaliyette olacak.”

15. Katılımcı “Şu an dolma yapıyoruz, balık oluyor, mıhlama oluyor. Kestane balı, reçel ve yumurta gibi satışlarım da var. “

16. Katılımcı “Karavan alanı verdiğim için ürün satışı yapmıyorum. Lokantasında da normal yiyecek veriyorum.”

161

Katılımcılar Katılımcıların Görüşleri

17. Katılımcı “Bal kendimizin, arılarım var benim. Kestane balımız var ama o biraz ağır ve parasal yönden biraz yüksek olduğu için onu kahvaltılarda kullanamıyoruz, satışını yapıyoruz. Reçelimizi, ekmeğimizi, tereyağımızı kendimiz yapıyoruz. Sütümüzü kendimiz mayalıyoruz. Hazır yoğurt alıp yapmıyoruz ayranımızı bile. Buradaki makarna çeşitlerimiz, çorba çeşitlerimiz kendi üretimimiz. Yumurtalarımız da aynı şekilde tavuklarımız var, ördeklerimiz var. Yumurtalarını satıyorum burada. Fındık satıyorum. İsteyenlere istediği şekilde hizmet veriyoruz. Hem sunumunu hem satışını yapıyorum yani.”

18. Katılımcı “Şöyle yöreye özgü derken yani biz Karadeniz balığı veriyoruz hani öyle şey Ege balığı ya da Akdeniz balığı yok bizde. Onun haricinde işte burada yöresel ürünlerden buradaki arkadaşlar yapıyor makarna, tarhana vs. gibi. Yemekten sonra ikram ettiğimiz helva, fındıklı helva bizim kendi patentli ürünümüz. Bu Akçakoca markası adı altında satışını yapıyoruz. Ayrıca buranın köy ekmeği var. Bunları satıyoruz. Kendimiz de köy ekmeği veriyoruz müşteriye. Bunlar tabi rağbet görüyor. Tadan satın alıyor giderken, tarif ediyoruz. Bu şekilde satışlarımız var diyebilirim.”

Araştırmaya katılan 18 turizm girişimcisinin Tablo 20’deki görüşleri doğrultusunda işletmelerinde yöreye özgü yiyecek ve içeceklerin sunumunun veya satışının yapılıp yapılmadığını içeren sorunun cevabında 10 katılımcı, yapıldığına değinirken, 3 katılımcı yapıldığı ancak diğerlerine göre daha az olduğuna değinmiştir. 3 katılımcı yöreye özgü yiyecek ve içeceklerin sunumunun veya satışının yapılmadığına değinirken, 2 katılımcı ise yapılmadığı ancak yapılacağına