• Sonuç bulunamadı

İRO-İstanbul Rehberler Odası Faaliyet Raporu 9 (01 Temmuz 30 Eylül 2018)

N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "İRO-İstanbul Rehberler Odası Faaliyet Raporu 9 (01 Temmuz 30 Eylül 2018)"

Copied!

Yükleniyor.... (view fulltext now)

Tam metin

(1)

İRO-İstanbul Rehberler Odası Faaliyet Raporu 9 (01 Temmuz – 30 Eylül 2018)

FAALİYETLER VE İDARİ İŞLER:

- Üyelerimize, turlarında lazım olacak ya da genel anlamda önemli olduğunu düşündüğümüz bazı hususları anımsatmaya devam ettik.

- Her ay, ayda en az bir kez olmak üzere Yönetim ve Denetim Kurulları Toplantıları gerçekleştirildi.

- Özellikle yabancı uyruklu şahıslarca yapılan belgesiz rehberlik faaliyetleri ve bunlarla ilgili yapılacak işlemlerle ilgili olarak Göç İdaresi Genel Müdürlüğü nezdinde girişimlerde bulunduk.

- Belgesiz rehberlik faaliyetleri ile ilgili olarak Çalışma İl Müdürlüğü nezdinde girişimlerde bulunduk.

- Belgesiz rehberlik faaliyetleri ile ilgili olarak İstanbul Valiliği nezdinde girişimlerde bulunduk.

- Belgesiz rehberlik faaliyetleri ile ilgili olarak İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü nezdinde girişimlerde bulunduk.

- Belgesiz rehberlik faaliyetleri ile ilgili olarak İstanbul Emniyet Müdürlüğü Turizm Şube Müdürlüğü nezdinde girişimlerde bulunduk.

- Belgesiz rehberlik faaliyetleri ile ilgili olarak İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı nezdinde girişimlerde bulunduk.

- Belgesiz rehberlik faaliyetleri ile ilgili olarak Valilik tarafından kurulan farklı denetim komisyonlarında temsilcilerimiz aracılığıyla görev aldık. İRO girişimleri sonucunda, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü temsilcileriyle oluşturulan ortak 2 denetim ekibiyle denetimlere devam etmekteyiz.

- Özellikle İstanbul’da, belli başlı turizm yoğunluğunun olduğu yerlerde yaşanan sorunları ve çözüm önerilerimizi ilgili kurum ve kuruluşlara ilettik.

- TUREB tarafından iletilen bilgiye istinaden, TUREB tarafından belirlenmiş esaslar, ücretlerle 2018 yılı çalışma kartı başvurularının nasıl yapılacağını üyelerimize duyurmaya ve çalışma kartı başvurularını almaya devam ettik.

- 2018 kartı basılanların kartlarını dağıtmaya devam ettik.

- Üyelerimizin turist rehberliği mesleğini icra ederken yaşadıkları sorunları iletebilecekleri, mesleki sorunlarıyla ilgili ücretsiz olarak görüş, tavsiye ve çözüm önerileri alabileceği bir avukat istihdam ettik. Av. Veysel Ok, her hafta belli bir günde üyelerimizle görüşme yapmaya devam etti.

- İRO ofisi içinde kullanılan teknik donanım ve yazılımların, üyelerimizin iş ve işlemlerini daha hızlı ve daha verimli yürütmek amacıyla güncellenmesi çalışmalarına devam ettik.

- Üyelerimizin, Kültür ve Turizm Bakanlığı, SGK, İş Mahkemeleri, Konsolosluk ve benzeri kurum ve kuruluşlara verecekleri belgelerin, görüşlerin, uzman raporlarının hazırlanmasına devam ettik.

- Rehberlerle tanışmak isteyen ve işbirliği geliştirme kararı almış bulunan kuruluşların rehberler için özel uygulamalarıyla ilgili bilgilendirmelerimiz devam etti.

- Aidat borcu olan üyelerimizin dikkatine sunulmak üzere; “gecikmiş aidat borcunun ödenmesi, aidatın ödenmemesi halinde; ödenmemiş aidat borcunun kanuni faiziyle birlikte tahsil edeceğimiz” bilgisini duyurduk. Bu bilgi üyelerimize anımsatılmaya devam edildi.

- Mesleğimizi icra ederken dikkat etmemiz gereken hususlarla ilgili anımsatmalarımızı üyelerimize yaptık.

- Denetimlerde düzenlediğimiz tutanaklarla ilgili idari yaptırım kararlarının aksatılmadan uygulanması için ilgili kurum ve kuruluşlar nezdinde girişimde bulunduk.

(2)

- TUREB tarafından belirlenmiş olan 2018 yılı aidatları, tutarlar ve ödeme seçenekleriyle ilgili üyelerimize bilgilendirme yaptık.

- İRO Delege/Danışma Kurulu Toplantısı yapıldı.

- Doğa ve yürüyüş rehberliği yapan ya da konuya ilgi duyan İRO üyelerini bir araya getirip, donanım ve bilgilerinin arttırılması, çalışma koşullarının irdelenmesi ve ilgili kurum ve kuruluşlar ile iletişime geçilerek, bu alanda ihtiyaç duyulan profesyonel rehber gereksiniminin karşılanabilmesi amacıyla İRO bünyesinde kurulan "Doğa ve Yürüyüş Rehberliği Komisyonu" Toplantıları yapıldı.

- Ruhsatname ve çalışma kartlarına dil/bölge ekletmek isteyenlerin yapması gereken iş ve işlemleri rehberlere duyurduk.

- SGK İl Müdürlüğü nezdinde girişimde bulunarak, rehber denetimlerinde SGK Müdürlüğü yetkililerinin de görev almasını talep ettik. Belgesiz rehberlik faaliyetinde bulunan şahıslarla ilgili yapacakları her türlü çalışmada işbirliğine ve her türlü konuda desteğe hazır olduğumuzu ilettik.

- Göç İdaresi Genel Müdürlüğü nezdinde girişimde bulunarak, belgesiz rehberlik faaliyetinde bulunan şahısların adres bilgilerinin SGK Müdürlüğüne işlem yapılması için iletilmesini talep ettik.

- Odamıza iletilen tez çalışmaları kapsamında araştırma/anket yardımı taleplerini meslektaşlarımıza duyurduk.

- İRO'nun yetki alanında bulunan illerdeki yetkili kurumları ziyaretleri devam ediyor. 3 Temmuz 2018 tarihinde Edirne'deydik. İlk olarak İl Kültür ve Turizm Müdürlüğündeydik.

Burada Müdürlüğü vekaleten yürüten Müdür Yardımcısı sayın Ömer Eren ve Turizm Tanıtma Şube Müdürü Aynur Erbek ile yaptığımız oldukça detaylı görüşmede Edirne'de yeterli rehberin bulunduğu, şehri ziyaret eden tur gruplarının rehberlerini hareket ettikleri yerden almalarının yasa gereği olduğu, sahte rehberlik meselesi, denetimler, yasal rehberlerin önemi gibi daha pek çok konu görüşüldü. Memnuniyetle gördük ki; sayın Müdürlük yetkilileri ile her konuda aynı fikirleri paylaşıyorduk. Kendilerine meslektaşlarımız adına mesleğimize yaptıkları katkılardan dolayı bir plaket verdik. Daha sonra, Edirne Valisi sayın Günay Özdemir'i makamında ziyaret ederek kendilerine Odamızın plaketini sunduk. Sayın Vali ile rehberlik, tarih gibi konularda hayli keyifli bir görüşme yaptık. Tarih bilinci ve Edirne şehrinin önemi üzerinde durduk. Sayin Valinin tarihe olan merakı ve bilgisindeki derinlik bizi mutlu etti.

- İRO'nun yetki alanında bulunan illerdeki yetkili kurumları ziyaretlerimiz devam ediyor. 04 Temmuz 2018 tarihinde Kırklareli'ndeydik. İlk olarak Kırklareli Valisi sayın Osman Bilgin'i makamında ziyaret ettik. Turizm destinasyonları arasında hak ettiği yeri yeterince alamayan bu şirin Trakya ilindeki turizm potansiyelini konuştuk. Turizm alt yapısının mutlaka düzeltilmesi gerektiğini ifade eden sayın Vali'ye İRO olarak turizm alanında Kırklareli'nde yapılacak tüm çalışmalarda katkı sunmaktan mutluluk duyacağımızı belittik. Rehberlik mesleğini, meslek kuruluşlarımızı ve yasal konumumuzu anlatma olanağı bulduk. Sayın Vali konulara çok ilgi duydu. İkinci olarak İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünü ziyaret ettik. İl Müdürü Necmi Asan ile çok ayrıntılı bir görüşme gerçekleşti. Kırklareli'nin tanıtımı ve rehberlerin bu güzel ilimizin turistik ve kültürel olarak tanımasına yönelik projeler üzerinde durduk. Tarihi, doğal ve kültürel zenginliklerin turizm camiası içinde hak ettiği yeri alması ve denetimlerin önemi de konuşulan konular arasındaydı. Son görüşmeyi Kırklareli Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bülent Şengörür ile üniversitenin Kayalı mevkiindeki kampüsünde yaptık.

Turist rehberliği eğitimi üzerinde İRO'nun yapabileceği katkılar üzerinde durduk ve ortak çalışma kararı aldık. İRO Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Eğinlioğlu ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Ahmet Mümtaz Maden'in yaptığı Trakya turumuz tamamlanırken tüm görüşmelerin olumlu bir çizgide gerçekleşmesi, İRO olarak ve mesleğimizin tanıtımı ve saygınlığı açısından mutlu olduk.

(3)

- Yeni Kültür ve Turizm Bakanımız sayın Mehmet ERSOY ile 20.07.2018 tarihinde yapılan görüşmeye; İRO - İstanbul Turist Rehberleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hakan EĞİNLİOĞLU, İZRO - İzmir Turist Rehberleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı N. Nebil ALTINEL, ANRO - Ankara Turist Rehberleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Suat TURAL, GARO - Gaziantep Bölgesel Turist Rehberleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet SEVEROĞLU ve İstanbul Turist Rehberleri Odası Yönetim Kurulu Üyesi Abdulkadir TANRIDAĞLI katıldı. Tanışma ve tebrik amaçlı görüşmede; batı dillerinde çalışan rehberlerin sorunları, başta Ayasofya Müzesi ve Topkapı Sarayı'nda olmak üzere yasadışı rehberlik faaliyetleri, Çin piyasası ve benzeri pek çok sorun konuşuldu. Sayın Bakanla sıcak bir görüşme ortamında gerçekleşen toplantıda; İRO olarak İstanbul ve bölgemizdeki tüm sorunları ayrıca kendilerine bir raporla sunacağımız konusunda da görüş birliğine vardık.

- TÜRSAB Şişli Yöre Temsil Kurulu Başkanı ve TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Aylin Güneşli ve beraberindeki heyet, 05 Eylül 2018 tarihinde İRO’yu ziyaret etti. İRO Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Eğinlioğlu ve Başkan Yardımcısı Dr. Ahmet Mümtaz Maden’in hazır bulunduğu ve Oldukça faydalı geçen görüşmede, rehberler ve seyahat acentaları arasında yaşanan sorunlar, sıkıntılar, genel konular dile getirildi. Bu görüşmelerin, periyodik olarak ayda bir “çalışma toplantısı” şeklinde yapılmasında, ortak iradeyle hareket ederek sorunlara çözüm üretilmesi konularında mutabık kalındı.

- TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı sayın Firuz Bağlıkaya'yı 06 Eylül 2018 tarihinde makamında ziyaret ettik. İRO'yu Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Eğinlioğlu ile Başkan Yardımcısı Dr. Ahmet Mümtaz Maden'in temsil ettiği nezaket ziyaretimizde turizm ilgili genel konularda karşılıklı görüş alışverişinde bulunduk ve yasadışı rehberlik faaliyetleri dahil bazı sıkıntılarımızı da kendileriyle paylaştık.

- TUREB tarafından düzenlenecek ruhsatnamesine dil ekletmek isteyen rehberlerin de katılabileceği yabancı dil seviye tespit sınavları ile ilgili ayrıntılı bilgiyi üyelerimize ilettik.

- İstanbul Rehberler Odası Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Tolga Fahri Çakmak ve oda üye rehberlerinden Dr. Gül Nihan Güven Yeşildağ’ın da arasında bulunduğu beş akademisyen turist rehberinin kaleme aldığı “Turist Rehberliğine Giriş” isimli kitapla ilgili duyuru yaptık.

- Son dönemde, özellikle Süleymaniye Camii çevresinde, küçük yaşta çocuklar tarafından hırsızlık ve kap kaç olaylarının gerçekleştirildiği yönünde Odamıza iletilen bilgi ve şikayetlere istinaden, konuyla ilgili merciler nezdinde gerekli girişimlerde bulunduk.

- Odamıza, Üsküdar Şemsi Ahmet Paşa Camii ziyaretlerinde, Cami görevlisi olup olmadığını bilmediğimiz ve sürekli olarak Cami kapısında ya da Cami içerisinde bulunduğu belirtilen bir şahsın ziyaretçilerden veya turist rehberlerinden para istediği, bu şahsın para vermek istemeyen ya da ne amaçla para istendiğini soranlara “bende anahtar var, sizi bir daha Camiye sokmam” şeklinde tehdit içeren ifadeler kullandığı yönünde bilgi ve şikayetler iletilmesine istinaden, İstanbul İl Müftülüğü nezdinde girişimde bulunduk.

- Üyelerimize duyuru yaparak; rehberlik görevini icra ederken yaşadıkları, karşılaştıkları sorunları, varsa çözüm önerilerini, fikirlerini, hazırlayacağımız bu rapora esas olmak üzere, Odamıza iletmelerini istedik. Gelen bilgileri de ilgili tüm kurumlara bir rapor halinde ilettik.

- 2018 yılı çalışma kartı başvurusunu yapan üyelerimizden, TUREB RBS sitesine yükledikleri ve TUREB tarafından belirlenen oranlarda olmadığı için kartları henüz basılamayanlara bu konuda bilgilendirme yaptık.

- 30. Samsung Boğaziçi Kıtalararası Yüzme Yarışı nedeniyle, 22 Temmuz 2018 Pazar günü, 08:30-14:00 saatleri arasında Boğazın trafiğe kapatılacağını üyelerimize duyurduk.

- Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı müze ve örenyerlerindeki kafeleri işleten Anadolu Kültürel Girişimcilik şirketine; "yerli içecek markaları yerine başta su olmak üzere yabancı markalı ürünler satıldığı, bu nedenle bu ürünlerin ücretlerinin yüksek olduğu, üyelerimize,

(4)

eşlik ettikleri turist gruplarından yüksek ücretlerle ilgili şikayet geldiği" yönünde bilgi aktardık ve konuyla ilgili kendilerinden bilgi talep ettik. Alınan yanıt olan; “nitelikli ürün ve hizmetler oluşturulması ve müze ve örenyerlerinden elde edilecek gelirle kültürel mirasımızın yaşatılması hedefine yönelik olarak yüksek kalite ve standartlarda hizmet verilebilmesi ve Bakanlığa olan asgari garanti ciro ve kira taahhütlerinin yerine getirilebilmesi amaçlarıyla benzer işletmelere paralel fiyatlandırma yapıldığı” bilgisi üyelerimizle paylaşıldı.

- Birleşmiş Milletler Dünya R-Turizm Örgütü tarafından turizm girişimcilerine yönelik düzenlenecek ve 20 Haziran-03 Eylül 2018 tarihleri arasında başvuruların alınacağı uluslararası yarışma ile ilgili üyelerimize duyuru yapıldı.

- Üyelerimize duyuru yaparak; ülkemizdeki turistik, doğal, kültürel, müze ve ören yerleri dahil gözümüze çarpan kirlilikleri, varsa tahribatı, fotoğraflarını çekerek ve yer adı vererek bizimle paylaşmalarını talep ettik.

- 09.08.2018 tarihinde yapılacak maç nedeniyle trafiğe kapatılacak yollar ve alternatif güzergahları üyelerimize duyurduk.

- Telefonla edindiğimiz sözlü bilgiye göre, Kurban Bayramı boyunca (21-22-23-24 Ağustos 2018) bazı müzelerin ve yerlerin mesai durumları ile ziyaret saatlerini üyelerimize duyurduk.

- TUREB’den alınan Diyanet İşleri Başkanlığı genelgesini üyelerimize duyurduk.

- Bazı acentelerin rehber taleplerine başvuran rehberler ile yevmiye konusunda pazarlık yaptığı, daha düşük ücret teklif ettiği konusundaki şikayetlere istinaden aldığımız “bir acenta hakkında birden fazla bu tip şikayetler bize ulaştığında, bundan sonra o acentenin rehber taleplerini duyurmama kararımızı” üyelerimize ilettik.

- 23.08.2018 günü saat 16:30 sularında yönetimindeki tur ile Xanthos’a doğru seyrederken, tur otobüsünün bariyerlere çarpması sonucu oluşan trafik kazasında yaralanan üyemiz Gülgün Ekmekçi’nin tedavisiyle ilgili üyelerimize bilgilendirme yaptık ve durumunu takip ettik.

- 30 Ağustos Büyük Zafer'in 96. yılını kutlama mesajı gönderdik.

- Ruhsatname ve çalışma kartına dil veya bölge ekletmek isteyen meslektaşlarımızın yapması gereken işlemlerle ilgili ayrıntılı bilgiyi duyurduk.

- Biz Anadoluyuz Projesi" kapsamında Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri'nden gelecek 15 yaş altı 50.000 çocuğun, ülkemizin farklı şehirlerini ziyaret etmelerinin sağlanacağı bilgilerinizdedir. Projenin 21. grup öğrencilerine gönüllü (bedelsiz) olarak eşlik etmek isteyen meslektaşlarımıza duyuru yaptık.

- İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı ve Şube Müdürü’nün katılımıyla İRO’da denetimlerle ilgili bir çalışma toplantısı gerçekleştirdik.

- İRO-İstanbul Rehberler Odası bünyesinde, dünya turizminin yükselen değeri “Gastro Kültürel Turizm” üzerine çalışmalar yapmak üzere kurulan "İRO Gastronomi Turizmi Çalışma Komisyonu"nun 12.09.2018 tarihinde yapılan toplantısında; gastronomi turizmi ve gastro - kültürel rehberlik alanında yapılacak her türlü planlama, etkinlik, eğitim için İRO üyelerine yönelik çalışmalar yapılması kararlaştırıldı. Komisyonun hedefleri "gastronomi turizmi için öncelikle rehberler nezdinde gerekli bilişsel çalışmalarının yapılması, İRO üyesi rehberlere gastro-kültürel rehberlik üzerine bilgi ve iletişim olanakları sağlanması, bu alanda gerekli formasyon eğitimlerinin planlanıp uygulanması” olarak belirlendi ve ilgili tüm alanlarda İRO Yönetim Kuruluna danışmanlık yapması öngörüldü.

- Çince dilinden rehberlerle toplantı yaptık.

- Denetimlerde görev alanlarla yemekli bir toplantıda bir araya geldik.

- Kırklareli Üniversitesi Turizm Bölümü Müdürü Doç. Dr. Mehmethan Ergüven İRO'yu ziyaret etti.

- Çatalca Kaymakamı İnci Sezer Becer Odamıza gelerek, düzenlenmesi planlanan Çatalca Turizm Çalıştayı hakkında görüşme gerçekleştirdi.

- Ankara’da TUREB ve İRO üst düzey yetkilileri ile bir toplantı gerçekleştirdik.

(5)

-29217 sayılı Turist Rehberliği Meslek Yönetmeliği’nin 67. maddesine ve TUREB’in Yönetim Kurulu Toplantısı kararına istinaden, Odamızın tüm iş, işlem ve faaliyetleri TUREB tarafından görevlendirilen denetçiler aracılığıyla denetlendi.

KATILDIĞIMIZ TOPLANTILAR VE ETKİNLİKLER:

- TUROB geleneksel öğle yemeği

- 28 Temmuz 2018 tarihli TUREB Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı - İstanbul Valiliği 30 Ağustos Zafer Bayramı resepsiyonu

- UKOME Turizm Taşımacılığı konulu toplantı

- Toplum Destekli Polis Kent Güvenlik Danışma Kurulu Toplantısı - Indonesian National Day

- Skål International Istanbul Kulübü Toplantısı

- Çin Halk Cumhuriyeti kuruluşunun 69. yıldönümü resepsiyonu

Görüşmeler (Rehberlerle tanışmak, görüşmek, işbirliği yapmak isteyen kurum, kuruluş ve temsilciler)

- Faruk Yalçın Hayvanat Bahçesi ve Botanik Parkı yetkilileri - Boğaziçi Üniversitesi master öğrencileri

- Hacı Abdullah Lokantası yetkilileri - İstanbul Modern Sanat Müzesi yetkilileri - Caferağa Medresesi yetkilileri

- Etabal yetkilileri

- EMAAR AVM yetkilileri

- EMAV-Evrensel Mevlana Aşıkları Vakfı yetkilileri - Güllüoğlu Baklavaları Fatih Şubesi yetkilileri

DENETİMLER:

Denetim Yeri:

İstanbul: Kadıköy Söğütlüçeşme, Çamlıca, 1453 Panorama Müzesi, Kabataş, Miniatürk, Pierre Loti, Sultanahmet, Dolmabahçe Sarayı, Süleymaniye Camii, Topkapı Sarayı, Ayasofya Müzesi, Küçük Ayasofya Camii, Eminönü Mısır Çarşısı.

Denetim Tarihi: Temmuz-Ağustos-Eylül 2018

Denetime Katılanlar: 2 İRO Denetmeni, 2 İl Kültür Turizm Müdürlüğü Görevlisi, Gönüllü Denetmenler ve kolluk gücü.

Sonuç-Tespitler:

Belgesiz Rehberlik Faaliyeti Yapanlar: 64 Kişi Belgesiz Rehberlik Faaliyetinde tespit edilen diller:

Arapça: 48 İngilizce: 8 Almanca: 2 Çince: 1 Farsça: 3

(6)

Rusça: 1 İspanyolca: 1

Belgesiz Rehberlik Faaliyeti Yapanların Uyrukları:

Suriye: 20 Türk: 20 Irak: 13 Çin: 1 İran: 3 Mısır: 2 Fas: 2 Filistin: 1 Azerbaycan: 1 Ürdün: 1 ...

Önemli Notlar:

1. Denetimlere katılan kolluk gücü sivil giyimlidir, gerekmedikçe müdahale etmemektedir.

2. Belgesiz rehberlik yapanlar ile belgesiz acentacılık yapanlar; haklarında idari para cezalarının uygulanması için resmi yazı ile İlgili Mülki Amirliğe bildirilmektedir.

3. Rehbersiz tur yapan ve rehber-acente sözleşmesi yapmadan tur düzenleyen acenteler;

haklarında para cezası uygulanması için Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğüne bildirilmektedir.

4. Rehber -Acente sözleşmesi yapmadan rehberlik hizmeti veren rehberler; haklarında kında idari para cezası ve disiplin cezası uygulanması için Turist Rehberleri Birliği'ne bildirilmektedir.

Cezalar

- Belgesiz rehberlik yapanlar için 1618 sayılı Kanunun 30. maddesi gereğince kesilen para cezası 500,00 TL - 2.000,00 TL arasındadır. Ayrıca belgesiz rehberlik yapan birini çalıştıran acenteye 1618 sayılı Kanunun 10. ve 27. maddeleri gereğince 1500,00 TL ceza kesilmektedir.

- Rehbersiz tur yapan acentalara 1618 sayılı Kanunun 10. ve 27. maddeleri gereğince 1.500,00 TL ceza kesilmektedir.

- Belgesiz acentecilik için kesilen para cezası 2.000,00 - 5.000,00 TL arasındadır.

- Sözleşmesiz çalışan rehbere 6326 sayılı Kanunun 5. maddesi gereğince disiplin ve para cezası, acenteye de 1618 sayılı Kanunun 27. maddesi gereğince 1.000 TL para cezası verilmektedir.

ETKİNLİKLER

- Sezai Gülşen'den "Ortaköy'den Sarıyer'e Adım Adım Boğaziçi Eğitim Gezisi"

- İRO üyelerine özel Darıca Faruk Yalçın Hayvanat Bahçesi ve Botanik Parkı tanıtımı - Turgay Tuna eğitmenliğinde "Taksim’den Galatasaray’a Beyoğlu" Eğitim Gezisi BASIN

- İhlas Haber Ajansı, yetki alanımızda bulunan illere yaptığımız ve Vali, İl Kültür ve Turizm Müdürü, Rektör seviyesinde görüşmelerde bulunduğumuz ziyaretleri haberleştirdi.

- Yeni Şafak Gazetesi, denetimler, turist sayıları ve benzeri konulara bir röportaj gerçekleştirdi.

Referanslar

Benzer Belgeler

• Trakya Güvenlik sistemleri tarafından, kırılan Bariyer kolu değişimi yapılmıştır.. 13.kat koridor tavanında yağmur suyu borusuna

- TUREB tarafından iletilen bilgiye istinaden, TUREB tarafından belirlenmiş esaslar, ücretlerle 2017 yılı çalışma kartı başvurularının nasıl yapılacağını

İstanbul İlçe Belediye Başkanlıklarının tamamına daha önce gönderilen bilgilendirmelere ek olarak, Eyüp Belediye Başkanlığına da düzenlenecek tüm

Sermaye Piyasasında Bağımsız Denetim Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ'in 28/A maddesi; “Hisseleri Borsa'da işlem gören ortaklıkların en

25 Mart 2013 tarihli Olağan Genel Kurul toplantısında, denetimden sorumlu komitenin tavsiyesi dikkate alınarak ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ile 6362

Öğrenme metotlarını yoğun kullanan ders sayısının her müfredat döneminde artırılmasını sağlamak için her akademik birimde öğrenci merkezli bilgilendirme ve izleme

> VakıfBank personelini, yürütülmekte olan Bankasürans Projesi ve Lisanslandırma Projesi hakkında bilgilendirmek amacıyla, Vakıf Emeklilik’in tüm Hayat ve Ferdi

Çeşitli bankalarda yöneticilik görevi yaptıktan sonra , 2006 yılı sonunda Vakıfbank Anadolu Kurumsal Merkezi Başkanlık görevini üstlenen Osman Zeki ÖZGER, Nisan 2008